همه چیز در مورد سجاده فرش دستبافت گونه

بدون شک شما نیز می دانید که سجاده فرش ها و فرش هایی که در نوع دستباف هستند، در تمام دنیا طرفداران بیش تری دارند. قیمت سجاده فرش و فرش های دستباف طبیعتا از فرش های ماشینی گران تر است، اما در صورتی که افراد برای خرید فرش مسجدی بودجه خوبی داشته باشند، ترجیح می دهند که سجاده فرش دستبافت گونه را خریداری کنند‌. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که دلیل محبوبیت بسیار زیاد سجاده فرش دستباف چیست؟ فرش های مسجدی دستباف گومخ چه نوع فرش بوده و از چه خصوصیاتی برخوردار هستند؟ در ادامه ما با ما همراه باشید تا به پاسخ به این سوالات بپردازیم.

 

خرید سجاده فرش دستباف کاشان

از زمان قدیم تا به امروز کشور ایران از جمله برترین‌ و بهترین کشورهای تولید کننده فرش و سجاده فرش دستباف و ماشینی است. همچنین ایران هرساله تعداد زیادی فرش مسجدی و فرش ماشینی را به سایر کشورهای دیگر صادر می کند. اگر نگاهی به تاریخچه کسب و کارها و شغل های قدیمی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که در آن زمان شغل اکثر مردم قالی بافی بوده است، به همین دلیل است که در حال حاضر نیز ایران از بهترین تولید کنندگان فرش به شمار می رود‌.

حتی تا چند سال اخیر نیز در برخی از منازل افراد به بافت انواع فرش می پرداختند. بخش زیادی از تولید سجاده فرش دستباف گونه و همچنین دیگر فرش ها در شهرهایی همچون تبریز، مشهد و کاشان بافته می شد، اما پس از مدتی تولید فرش مسجدی و انواع دیگر فرش در این شهرها متوقف شده و تنها در شهر کاشان بافت سجاده فرش دستباف گونه هنوز رونق دارد.

 

به طوری که در شهر کاشان کارخانه های متعددی هستند که به تولید فرش می پردازند. از بهترین مجموعه هایی که در زمینه ارائه انواع فرش سجاده ای دستباف و ماشینی فعالیت دارد، شرکت سجاده فرش سبحان است. شما می توانید انواع فرش های مسجدی مورد نظر خود را در هر اندازه و طرحی همچون سجاده فرش محرابی به این شرکت سفارش داده و آن‌ را در کم ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

سجاده فرش دستبافت گونه
سجاده فرش دستبافت گونه . سجاده فرش سبحان

خصوصیات سجاده فرش

سجاده فرش دستباف دارای خصوصیات فراوانی است که ما در این مقاله به مهم ترین آن ها شاره می‌ کنیم. ویژگی های فرش های سجاده دستباف عبارتند از:

⦁ فرش های دستباف گونه بر اثر گذشت مدت زمانی و با پا خوردن هر‌چه بیشتر زیباتر شده و رنگ آن نیز درخشان تر می‌ گردد. به عبارتی دیگر هر چه قدر از عمر‌ این نوع سجاده فرش ها بگذرد بهای بیشتری خواهند داشت.

⦁ اندازه های بخش بالایی و پایایی سجاده فرش دستباف گونه ممکن است با یک دیگر متفاوت باشد.

⦁ این فرش های سجاده ای دارای تقارن رنگی هستند که این رنگ زمانی که در جهت خواب قرار بگیرند تیره تر می شوند.

⦁ پرزهای فرش های دستباف درخشان بوده و بسیار منعطف هستند.

⦁ به دلیل این که برای بافت فرش سجاده ای دستباف گونه از الیاف کاملا طبیعی استفاده می شود، در زمستان گرم بوده و در تابستان سر می باشد.

⦁ دوام و ماندگاری این فرش ها از فرش مسجدی ماشینی بسیار بیش تر است.

⦁ فرش هایی که دستباف هستند به هیچ وجه حساسیتی در بدن انسان به وجود نمی آورند.

 

همان طور که گفته شد، سجاده فرش و فرش های دستباف در دنیا مخاطبین فراوانی دارند، به همین علت نیز بسیاری از کسانی که تولید کننده سجاده فرش هستند، به دنبال تولید فرش های ماشینی هستند که تا حد زیادی به فرش های دستباف شبیه باشد.

قیمت سجاده فرش دستباف گونه

قیمت سجاده فرش دستباف گونه نسبت به قیمت فرش مسجدی ماشینی بیش تر است، اما در حال حاضر خرید سجاده فرش محرابی و تشریفاتی بیشتر در نوع ماشینی انجام می گردد. اما نام فرش دستباف تا حد زیادی سبب جلب توجه افراد شده و برای آن ها این سوال پیش می آید که این نوع از فرش های مسجدی چه فرش است؟

 سجاده-فرش-دستباف
سجاده فرش دستباف. شرکت سجاده فرش سبحان

سجاده فرش ماشینی دستباف گونه چیست؟

به سجاده فرش هایی دارای شانه و تراکم بیش از ۷۰۰ شانه باشد، فرش دستباف گونه گفته می شود. هرچه قدر میزان تراکم و شانه یک فرش افزایش پیدا کند، به فرش های دستباف بیش تر نزدیک خواهند شد. شما می توانید برای سفارش سجاده فرش به شرکت سجاده فرش سبحان مراجعه کنید.

Call Now Buttonتماس بگیرید