فرش سجاده ای ارزان

کسانی که به دنبال فرش سجاده ای ارزان هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. افرادی که از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه‌های بالا را ندارند و ترجیح می‌دهند در حال حاضر سجاده فرش ارزان با عمر کوتاه‌تر را انتخاب و خریداری کنند.
  2. افرادی که می‌خواهند فرش مسجدی با کیفیت بالا را با ارزان‌ترین قیمت ممکن خریداری کنند! که امری غیر ممکن است.

 

اگر شما قصد خرید فرش سجاده ای ارزان را دارید باید نسبت به انواع جنس نخ مورد استفاده در فرش ماشینی و همچنین با اصطلاح شانه و تراکم، آشنایی نسبی داشته باشید تا مانند یک خریدار حرفه‌ای فرش مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ابتدا یک فیلم کوتاه از دو نوع سجاده فرش ماشینی با جنس نخ پلی استر و اکریلیک که از کارخانه‌ی تخصصی سجاده‌بافی تهیه شده را مشاهده کنید تا لیست قیمتی و توضیحات مربوطه را در ادامه به شما ارائه بدهیم:

پخش ویدیو

خرید فرش سجاده ای ارزان از کارخانه

اولین و مهم‌ترین گام برای خرید سجاده فرش ارزان قطعا حذف دلال‌ها و خرید مستقیم و بی‌واسطه از کارخانه می‌باشد. به هرحال خودتان می‌دانید که مساجد و نمازخانه‌ها معمولا متراژهای چندصد متری دارند و اگر واسطه‌ها حذف بشوند، حتی هزار تومان کمتر برای هر متر مربع هم می‌تواند قیمت بسیار ارزان‌تری را برای شما همراه داشته باشد.

البته دقت داشته باشید که خرید از هر کارخانه‌ی فرش مدنظر ما نیست و باید به دنبال کارخانه‌هایی بگردید که به صورت ویژه و تخصصی فقط فرش مسجد رولی تولید می‌کنند.

بیش‌تر کارخانه‌های فرش ماشینی، فرش‌های معمولی خانگی تولید می‌کنند که در کنار بافت این نوع از فرش‌ها که اکثرا به صورت مستطیل و با متراژهای 12 متر (3 در 4) یا 9 متر (2/5 در 3/5) هستند، فرش کناره هم می‌بافند که به 2 دلیل ممکن است مناسب برای مسجد و نمازخانه نباشند؛ یکی اینکه معمولا این فرش‌ها از ضخامت خوبی برخوردار نیستند و دوم اینکه به دلیل بافته شدن فرش‌های خانگی با شانه و تراکم خیلی بالا (به دلیل مدنظر قرار دادن ظرافت فرش خانگی)، از نظر قیمتی هم معمولا بالاتر هستند.

پس اولین نکته این شد که فرش سجاده ای ارزان را از کارخانه‌ای خرید کنید که به طور تخصصی فقط فرش محرابی یا تشریفاتی مسجدی تولید داشته باشد.

خرید فرش سجاده ای ارزان از کارخانه

لیست قیمتی سجاده فرش ارزان تا گران

در این قسمت یک لیست قیمتی را برای شما تهیه کرده‌ایم که به ترتیب از فرش سجاده ای ارزان تا بالاترین قیمت فرش در آن لیست گردیده است. درواقع به دلیل نوسان قیمت دلار و همچنین ثابت نبودن هزینه‌های مواد اولیه، در این جدول قیمت‌ها به صورت محدوده‌ای و رنج قیمتی در نظر گرفته شده تا اطلاعات اولیه را به دست آورید و برای مطلع شدن از قیمت به‌روز حتما با مدیریت فروش شرکت سجاده فرش سبحان در تماس باشید.

جنس نخ فرش سجاده تعداد شانه و تراکم قیمت سجاده فرش (برای هر متر مربع) درجه‌ی کیفی فرش
بی سی اف شانه و تراکم پایین تقریبا 190.000 تومان بسیار ضعیف
پلی استر 440 شانه حدودا 270.000 تومان ضعیف
پلی استر 500 شانه حدودا 370.000 تومان نسبتا ضعیف
100% اکریلیک 500 شانه تراکم پایین تقریبا 490.000 تومان متوسط روبه پایین
100% اکریلیک 500 شانه تراکم بالا تقریبا 540.000 تومان متوسط روبه بالا
100% اکریلیک 700 شانه تراکم پایین حدودا 560.000 تومان خوب
100% اکریلیک 700 شانه تراکم بالا حدودا 590.000 تومان عالی
نوع فرش سجاده (جنس نخ - تعداد شانه و تراکم) قیمت به تومان (برای هر مترمربع)
BCF تعداد شانه پایین حدود 190.000
پلی استر 440 شانه حدود 270.000
پلی استر 500 شانه حدود 370.000
اکریلیک 500 شانه تراکم پایین حدود 490.000
اکریلیک 500 شانه تراکم بالا حدود 540.000
اکریلیک 700 شانه تراکم پایین حدود 560.000
اکریلیک 700 شانه تراکم بالا حدود 590.000
فرش سجاده ای ارزان با نخ پلی استر

جنس نخ فرش سجاده ای ارزان

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید، جنس نخ‌های مختلفی در بافت سجاده فرش مسجد به کار می‌روند که ارزان‌ترین آن‌ها نخ‌های بی سی اف (BCF) و سپس نخ‌های پلی استر هستند.

فرش مسجدی و نمازخانه‌ای BCF وزن بسیار سبکی دارد و ضخامت خیلی کمی هم دارد؛ باید توجه داشته باشید که فرش ماشینی با نخ بی سی اف برای مساجد با متراژهای بالا مثلا حدود 600 مترمربع تولید می‌شود، به این دلیل که این نوع از فرش‌ها بیش‌تر برای کشورهایی چون افغانستان و پاکستان با متراژهای بسیار بالا بافته می‌شود و تولید متراژ پایین به صرفه نیست.

از اینرو به دلیل کیفیت بسیار پایین فرش‌های BCF اصلا برای مساجد و نمازخانه‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم و برای خرید سجاده فرش ارزان حتما به سراغ فرش‌های پلی استر بروید. فرش مسجد پلی استر، تنوع طرح و رنگ فرش سجاده اکریلیک را ندارد ولی به 2 دلیل، پرفروش‌ترین فرش برای مساجد و نمازخانه‌ها به شمار می‌رود؛ اولین دلیل قیمت بسیار پایین و دومین دلیل نیز بدون پرز بودن فرش ماشینی با جنس نخ پلی استر می‌باشد.

از آنجاییکه فرش پلی استر قیمت نسبتا کم‌تری دارد، معمولا فرش طرح محرابی با جنس نخ پلی استر با متراژهای کم‌تر از 200 مترمربع در انبار کارخانه موجود است که طبق متراژ سفارشی، در صورت امکان، برش و دوردوزی‌های لازم در خود شرکت صورت می‌گیرد و بلافاصله ارسال می‌گردد.

فرش‌های مسجدی ارزان معمولا با شانه و تراکم پایین بافته می‌شوند؛ شانه و تراکم همان گره‌های فرش ماشینی هستند که در صورت تمایل می‌توانید به مقاله‌ی زیر رجوع کنید تا اطلاعات کاملی از شانه و تراکم و همچنین نحوه‌ی شمارش آن‌ها به دست آورید:

فرش سجاده ای ارزان کاشان

سجاده فرش مشهد ارزان‌تر است یا کاشان؟

اگر به دنبال فرش سجاده ای ارزان هستید قطعا سجاده فرش کاشان به دلیل تعدد کارخانه‌های فرش ماشینی به خصوص شرکت‌های تخصصی سجاده‌باف که در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر هستند، قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به فرش سجاده ای مشهد را به شما ارائه خواهند کرد. درواقع بیش‌تر کارخانه‌های فرش‌بافی مشهد به صورت تخصصی به تولید فرش منزل مشغول هستند، از اینرو کارخانه‌ی تخصصی که فقط فرش محرابی یا تشریفاتی برای مسجد تولید کنند را پیدا نخواهید کرد.

از طرفی دیگر کاشان تقریبا در مرکز ایران قرار دارد که از سمت شمال حدود 200 کیلومتر تا تهران فاصله دارد و از سمت جنوب نیز حدود 250 کیلومتر تا اصفهان فاصله دارد. همین فاصله‌ی نزدیک تا دو شهر مهم ایران و فاصله‌ی نسبتا نزدیک تا شمال و جنوب ایران، باعث شده که مشتریان و هیات امنای مساجد از اقصی نقاط کشور به راحتی بتوانند به صورت حضوری از کارخانه‌های فرش ماشینی کاشان بازدید کنند.

البته اگر شما به علت کمبود وقت، امکان خرید حضوری از کارخانه را ندارید، شرکت سبحان چند سالی است که فروش اینترنتی فرش سجاده ای خود را نیز راه‌اندازی کرده است که با خیال راحت از هر جای ایران می‌توانید ثبت سفارش را انجام دهید. پس از ثبت سفارش اینترنتی، در صورت موجود بودن رول‌های مورد نیاز در انبار شرکت، بین 24 ساعت تا 48 ساعت، ارسال صورت خواهد گرفت.

البته در مواردی که بسیار عجله داشته باشید برای شهرهای نزدیک مثل تهران، از طریق اتوبوسرانی ظرف چند ساعت می‌توانید فرش سفارش خود را تحویل بگیرید.

سجاده فرش ارزان
Call Now Buttonتماس بگیرید